Om oss

Annonsdax har sedan starten 2003 expanderat till ett av Sveriges ledande säljbolag inom media. Vi koncenterar oss på att göra bra affärer som vi tror på.

 

I dag arbetar 80 personer i en flexibel, inspirerande, utvecklande och pulserande miljö exklusivt med mediekoncernen Schibsted. Vår uppgift är att se till att du som annonsköpare når ut med ditt budskap, till rätt målgrupp, i rätt media, alla 365 dagar om året. Vi är specialister med fokus på dina mål och erbjuder lösningar specifika för dig.

 

På printsidan erbjuder vi kostnadseffektiva annonslösningar i Sveriges bästa morgontidning Svenska Dagbladet och nordens största kvällstidning Aftonbladet.
På webben representerar vi Aftonbladet.se, Blocket, Omni, Klart.se, SvD.se och TV.nu.

På norska sidan erbjuder vi annonslösningar för print och webb i Verdens Gang
och Aftenposten.

 

Vi är stolta över att som enda privatägda företag ha varit nominerade till Schibsteds Sales Award och att vi får ta del av Schibsteds interna kursprogram. Företaget ges genom detta en stor inblick i branschen och vi kan bidra inom Schibsted med vår specifika säljkunskap, vår energi, kraft och rörlighet.

 

Henri Brännström, grundare

Uppdrag

Printmedier

 

"VI ANTAR UTMANINGEN

OCH TROR PÅ EN BRA AFFÄR"

 

Vi är idag ett av Sveriges ledande säljbolag inom media och har en bred portfölj med olika uppdrag för Aftonbladet och Svenska Dagbladet. Som spindeln i nätet för våra varumärken får vi inblick i branschen och känner av nya influenser och förändringar snabbt. Det ger oss stor möjlighet att anpassa vår verksamhet på ett flexibelt sätt för att kunna ge dig den service och det resultat du eftersöker. Våra starka varumärken når tillsammans över 1 miljon läsare dagligen, Aftonbladet
548 000, SvD 388 000. (Orvesto Konsument 2017:1).

 

Detaljist, Nöjesannonsör eller Reseannonsör? Hur ser din målgrupp ut och var är de bosatta? Oavsett om du vill annonsera i små format i en specifik tidning eller med ett större format i ett paket, innefattandes alla tidningar, kan vi erbjuda kostnadseffektiv annonsering där du når rätt målgrupp i hela landet, i en eller flera av våra distributionsregioner.

 

Charlotte Nygren, Försäljningschef Print

Digitala medier

NÅ ERA MÅLGRUPPER GENOM SVERIGES STÖRSTA ONLINEVARUMÄRKEN MED UNIK RÄCKVIDD SAMT MED GEO- OCH MÅLGRUPPSSTYRNINGAR

 

Genom Schibsteds ekosystem annonserar du på nio av Sveriges största och mest populära sajter. Här hittar du allt från starka kontextuella lösningar på enskilda sajter till gemensamma crosslösningar tvärs hela koncernen med unik räckvidd.

 

Kombinationen av hög räckvidd, starka varumärken och smarta styrningar ger dig som annonsör möjlighet att nå rätt målgrupp, med rätt budskap i rätt tid. Styrningarna kan utgå från geografi, tid, väder, retargeting och datastyrda målgrupper. Sajterna som ingår är Aftonbladet, SvD.se, Blocket, Klart, TV.nu, Omni, Prisjakt, BytBil och Hitta.se – och når tillsammans 6,3 miljoner unika läsare per vecka – vilket motsvarar 83 procent av Sveriges vuxna (källa: SIFO Orvesto 2017:1)

Daniel Sjöö, Försäljningschef Digitala Medier

Norge

 

"ETT KVITTO PÅ ATT VI GÖR RÄTT ÄR ATT VI GÖR SKILLNAD FÖR VÅRA KUNDER"

 

Sedan hösten 2012 kan vi erbjuda annonslösningar i norska Verdens Gang, VG.
Vi tar tillvara vår erfarenhet från 13 års företagsamhet – nu på den norska marknaden. Nya utmaningar är vår drivkraft och vi ser möjligheter, hittar lösningar, för dig som kund. Vi erbjuder regionala lösningar i Norge med samma framgångsrika upplägg som är inarbetat på den svenska marknaden.

 

Utnyttja kraften i Verdens Gang, Norges största dagstidning men begränsa annonsen till just ditt närområde. För att nå din målgrupp i det område du eftersöker kan vi i Norge erbjuda fem olika distributionsregioner med flexibla lösningar för dig som kund. Våra säljare är experter på den norska marknaden och jobbar med fullt fokus för att hitta rätt lösningar för dig.

 

Jason Christodoulou, Försäljningschef Norge

QUAD

 

"EN HELHETSLÖSNING FÖR ANNONSFLÖDET"

 

Vi på QUAD har idag uppdraget att för Annonsdax räkning hantera, kontrollera och producera annonsmaterial bl.a. för tidningarna Aftonbladet, SvD och Metro samt webbsajterna Aftonbladet.se och SvD.se. Enkelt uttryckt brukar vi säga att våra ad operators, designers och layoutare ser till att våra annonsörers material hamnar på rätt ställe och i rätt tid – varje dag – oavsett det kommer som färdigt material eller om vi får i uppdrag att göra annonsen.

 

Vår flexibilitet och organisation gör att vi snabbt kan fördela personal-, verksamhets- och teknikresurser anpassat till uppdraget. Utmaningen ligger i att ständigt kunna hantera stora volymer och fortsätta göra det med en kvalitet, vi, våra kunder och våra uppdragsgivare, är nöjda med. Den strävan gör att vi alltid letar efter saker vi kan göra bättre, genom att analysera våra processer och effektivisera vårt arbete i minsta detalj.

 

Fredrik Svensson, Head of Studio, QUAD

 

Mer information hittar du på www.quad.se

Annonsdax Local Media

Digital

 

Annonsdax affärsidé har vidareutvecklats
till digitala medier. Annonsdax Local Media är
fokuserade digitalt vilket ger stor kunskap om en snabb, ständigt flexibel och föränderlig marknad.

 

F.r.o.m våren 2015 har vi kontor i Malmö (fungerar som regionens

huvudkontor), Örebro, Kalmar, Karlskrona, Jönköping, Halmstad och Eskilstuna
där vi med vår säljkår bearbetar marknaden lokalt för Aftonbladets räkning.

 

Vårt fokus ligger primärt inom digital marknadsföring till Aftonbladets nyhetsportaler  -  mobilen, webben samt tablet. Vi erbjuder även olika
crossover-paket inom Schibsted koncernen (aftonbladet.se/omni.se/tv.nu/klart.se).

 

Våra kunder erbjuds bl a lokalt digitalt geostyrda kampanjer ner på kommun
nivå, allt för att få så träffsäkra kampanjer som möjligt. Detta ger
skräddarsydda kampanjer utan spill som kunden annars får betala för.

För kunder som har ett behov att nå större geografiska områden så gör vi så klart också regionala och nationella kampanjer, valmöjligheterna är oändliga.

 

Med denna digitala mångfald ger vi våra kunder stora möjligheter att
nå sina uppsatta mål. Vårt mål är att du som kund ska få den kvalitet och
det resultat du eftersträvar i dessa starka varumärken. Det ska vara enkelt
att göra affärer med oss, flexibilitet i samarbetet med kunden är vårt motto
- välkommen att se vad vi kan göra för dig.

 

Annonsdax Local Medias säljkår ansvarar för följande upptagningsområden:
Skåne län, Hallands län (delvis) Blekinge län, Kronobergs län, Kalmar län,
Södermanlands län, Jönköpings län samt Örebros län.

 

Patrik Danielsson, Försäljningsdirektör Annonsdax Local Media

Annonsdax i Stockholm AB

Besök: Palmfeltsvägen 1C
Post: Box 7029

121 07 Stockholm–Globen

08-555 006 00

I samarbete med:
Annonsdax är Schibsteds huvudsäljbolag med ca 80 anställda med försäljningsuppdrag åt många av koncernens media. Största kanalerna är Aftonbladet, Blocket, Klart, Omni, Svenska Dagbladet, TV.nu samt Verdens Gang i Norge. Annonsmöjligheterna sträcker sig över både tryckt och digital media. Huvudkontoret hittar du i Stockholm med lokal representation i Oslo, Malmö, Göteborg, Jönköping, Örebro, Eskilstuna, Växjö, Karlstad, Västerås, Karlskrona, Linköping, Norrköping, Uppsala och Halmstad.
© Annonsdax i Stockholm AB, Sverige 2017.