<< TILLBAKA

Annonsering på textsida

Svenska Dagbladet text

Nyhetsdelen präglas av agendasättande journalistik med ett globalt perspektiv. De bärande elementen är nyheter, opinon, kultur, service och livsstil.

 

Nyhetsdelen guidar läsarna genom de viktigaste nyheterna och sätter saker och ting i perspektiv. Här blir läsarna överraskade, får sin dagliga analys och fördjupning av kvalitetsnyheter från våra prisbelönta profiler.

 

Här ligger annonserna nära nyhetspulsen med höga observationsvärden som följd i kombination med hög räckvidd. Du kommunicerar med en mycket köpstark målgrupp som tjänar klart mer än genomsnittet och är välutbildade.

 

Annonsbokning

Kontakt 08-555 006 60 Mejla
Bokningsstopp
Senast kl.16.00, 2 arbetsdagar före införandedag.

 

Till prislistor SvD detaljist  ↓

Näringsliv

Räckvidd 315 000 läsare riks.

Media Svenska Dagbladet Näringsliv.

Läsarprofil  47% kvinnor, 53% män.

16-29 år: 30%

30-49 år: 45%

50-80 år: 25%

Hushållsinkomst: 25% över snittinkomsten i landet.

Utgivning Måndag till lördag.

Annonsformat Fria format på eftertext, hel- eller halvsida.

 

Prislista och mer information  →

Nyhetsdelen

Räckvidd 377 000 läsare riks (+20% jämfört med 2016).

Media Svenska Dagbladet nyhetsdelen.

Läsarprofil  47% kvinnor, 53% män.

16-29 år: 30%

30-49 år: 45%

50-80 år: 25%

Hushållsinkomst: 21% över snittinkomsten i landet.

Utgivning 2019  Varje dag, förutom tidningsfria dagar (1/1, 6,1, 19/4, 21/4, 22/4, 1/5, 30/5, 6/6, 9/6, 22/6, 2/11, 25/12 och 26/12)

Annonsformat Fria format på eftertext, hel- eller halvsida.

 

Prislista och mer information  →

Kultur

Räckvidd 305 000 läsare riks.

Media Kulturdelen på söndagar.

Läsarprofil 47 % kvinnor, 53% män.

16-29 år: 30%

30-49 år: 45%

50-80 år: 25%

Hushållsinkomst: 28% över snittinkomsten i landet.

Utgivning Varje dag, året om. På söndagar som egen bilaga.

Annonsformat Fria format på eftertext, hel- eller halvsida.

 

Prislista och mer information  →

SvD Magasinet

Räckvidd 249 000 läsare riks.

Media Svenska Dagbladet Magasinet.

Läsarprofil 48 % kvinnor, 52% män.

16-29 år: 8%

30-49 år: 30%

50-80 år: 62%

Hushållsinkomst: 27% över snittinkomsten i landet.

Utgivning Lördagar till prenumeranter. Extra distribution på fredagar i Stockholm, 130 000 ex.

Annonsformat Fria format på eftertext, hel- eller halvsida.

 

Prislista och mer information  →

SvD Perfect Guide

Räckvidd 197 000 läsare riks.

Media Svenska Dagbladet Perfect Guide.

Läsarprofil 48 % kvinnor, 52% män.

16-29 år: 8%

30-49 år: 30%

50-80 år: 62%

Hushållsinkomst: 49% över snittinkomsten i landet.

Utgivning Lördagar till prenumeranter. Extra distribution på fredagar i Stockholm, 130 000 ex.

Annonsformat Fria format på eftertext, hel- eller halvsida.

 

Prislista och mer information  →

Källa: Sifo Orvesto Konsument 2018:2

Annonsdax i Stockholm AB

Besök: Palmfeltsvägen 1C
Post: Box 7029

121 07 Stockholm–Globen

08-555 006 00

I samarbete med:
Annonsdax är Schibsteds huvudsäljbolag med ca 80 anställda med försäljningsuppdrag åt många av koncernens media. Största kanalerna är Aftonbladet, Blocket, Klart, Omni, Svenska Dagbladet, TV.nu, Prisjakt samt Schibsteds magasin. Annonsmöjligheterna sträcker sig över både tryckt och digital media. Huvudkontoret hittar du i Stockholm med lokal representation i Malmö, Göteborg, Jönköping, Örebro, Eskilstuna, Nyköping, Växjö, Karlstad, Borås, Borlänge, Kristianstad, Sundsvall, Falun, Västerås, Karlskrona, Linköping, Norrköping, Uppsala, Kalmar
och Halmstad.
© Annonsdax i Stockholm AB, Sverige 2018.